Targi Cosmoprof – najważniejsza impreza wystawiennicza branży kosmetycznej – okazały się dla polskiej branży ogromnym sukcesem. Producenci z Polski zaprezentowali się na nich w sposób bardzo widoczny i w znakomitym stylu. Targi trwały od 4 do 7 kwietnia 2014 w Bolonii we Włoszech.
W tym roku w targach udział wzięło ponad sto polskich firm. Prawie połowa wystawiła się w hali skupiającej pawilony narodowe, tworząc dużą, widoczną reprezentację Polski. Polski Pawilon zajmował kilkaset metrów kwadratowych i wybudowany był w spójnej, nowoczesnej zabudowie targowej, czym zwracał nam siebie uwagę i przyciągnął rzeszę zwiedzających. Sąsiadował z Pawilonami Francji, Niemiec i Brazylii. Wystawcy, zarówno najwięksi eksporterzy, jak i dopiero debiutujący na rynku kosmetycznym, chwalili liczbę i jakość zwiedzających.
Wypowiedzi wystawców – komunikat prasowy podsumowujący targi
Plan polskiego Pawilonu Narodowego
Lista wszystkich wystawców z Polski
Galeria zdjęć z targów
W Pawilonie znajdowała się kawiarnia: Poland’s Novelties Showroom & Café. Jej ważnym elementem był Novelities Showroom – ściana z ekspozycją najciekawszych premierowych produktów polskich wystawców, przygotowanych przez producentów specjalnie na Cosmoprof. Targi Cosmoprof to bowiem miejsce, gdzie dyktowane są trendy w kosmetyce na kolejny rok. Produkty z Showroomu opisane też były w specjalnym, drukowanym katalogu dystrybuowanym w kawiarni.
W kawiarni mieścił się także punkt informacyjno-promocyjny, w którym odwiedzający targi mogli otrzymać odpowiedzi na pytania dotyczące polskiej branży kosmetycznej i wystawców z Polski, otrzymać materiały informacyjne i napić się kawy. Kawiarnia cieszyła się ogromnym powodzeniem i obsłużyła w czasie targów setki zwiedzających.
Drukowany katalog premierowych produktów
W drugim dniu targów polscy producenci zaprezentowali swoje produkty podczas multimedialnego pokazu zorganizowanego w prestiżowym, centralnym miejscu targów, tzw. International Forum, inaugurując tym samym prezentacje różnych krajów.
Pokaz był przeglądem premierowych produktów prezentowanych w Poland’s Novelties Showroom w Pawilonie. Poprowadziła go włoska prezenterka, a towarzyszyła jej muzyka saksofonowa, grana na żywo. Pokaz obejrzało go około 100 osób – przedsiębiorców, dziennikarzy i przedstawicieli organizacji branżowych z całego świata (tych ostatnich zaprosił Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego).
Polski Pawilon Narodowy oraz towarzyszące mu działania PR organizowane są w ramach Branżowego Programu Promocji, zleconego przez Ministerstwo Gospodarki, a realizowanego przez firmę SPC House of Media. Bierze w nim udział kilkadziesiąt polskich firm kosmetycznych, od najbardziej znanych po dopiero startujące. Oprócz Pawilonu, SPC House of Media organizuje działania PR i marketingowe dla branży, wizyty dziennikarzy i kontrahentów w Polsce, misje gospodarcze czy szkolenia. Pracę SPC House of Media wspierają Wydziały Handlu i Inwestycji Ambasad RP na całym świecie. W działania podczas targów Cosmoprof mocno i skutecznie zaangażowany był Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Rzymie.
![]() Generalna prezentacja premierowych produktów |
![]() Prezentacja premierowych produktów do włosów |
|
![]() Prezentacja premierowych produktów do twarzy |
![]() Prezentacja premierowych produktów do makijażu |
(Od prawej) Armando Campagnoli, Prezes Bologna Fiere, Aleksandra Sobczyk, Ekspert w Wydziale Promocji Handlu I Inwestycji Ambasady RP w Rzymie, Blanka Chmurzyńska-Brown, Dyrektor Generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego i Michał Górski, Kierownik Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Rzymie podczas Poland’s Novelties Show 5 kwietnia 2014.
Galeria zdjęć z targów
Komunikat prasowy podsumowujący imprezę
Komunikat prasowy zapowiadający imprezę
Plan polskiego Pawilonu Narodowego
Lista wszystkich wystawców z Polski
Katalog premier Poland’s Novelties
Generalna prezentacja premierowych produktów
Prezentacja premierowych produktów do włosów
Prezentacja premierowych produktów do pielęgnacji twarzy
Prezentacja premierowych produktów do makijażu